| | De igen, akkor olcsóbbítja. Mint ahogy pl. egy lassan járj is tudja drágítani, az idézési költséget módosító hatásokat ugyanúgy kalkulálod, mintha az eredeti lapot játszottad volna ki. | 
 | És ha a zansárkány sárkányt másol akkor sem olcsobbitja az úrnő? | 
 | Köszi, így már egyértelmű. 
 (Igen, azt írtam a kérdés feltevésekor, hogy elméleti a kérdés, de bármikor válhat belőle gyakorlati kérdés.)
 | 
 | Ha a kérdést abszolút elméleti szemmel nézzük: a lapon fel van sorolva 2 db semlegesítés. Mivel ezek közül nyilván csak az egyiket tudod használni, dönthetsz, hogy melyiket. 
 Ha gyakorlati szemmel nézzük, akkor a kérdésednek nincs semmi értelme, mivel minden varázslat egyben lap is. Én nem tudok olyan lapról, amit lapsemlegesítéssel nem lehet megfogni, de varázslatsemlegesítéssel igen.
 | 
 | Igen, az ősmágia esetén valóban egyértelmű, hogy ott nincs választás. 
 De a másik kérdezett esetben, varázslatot foghatok varázslatkánterként, ha amúgy teljesül a lapkánter feltétele?
 És ha nem, akkor ez csak azért működik másképp, mint mondjuk a nekromanta csontbűvölő, mert nem egy mondatba van írva "vagy"-gyal, hanem külön mondatba?
 | 
 | Ha egy költségben szerepel a "vagy", ott is értelemszerűen dönthetsz, melyik költséget költöd, választhatod a csontot is, akkor is, ha a kötelék fennáll. Ha így írtuk volna: (csont), de ha kötelék, akkor semmi: akkor nem választhatnád.
 
 
 Tehát mi a válasz? Csak azért, mert szerintem az új mondatot (ahogy a Raia főpapon van) lehet úgy is értelmezni, hogy "vagy", meg úgy is, hogy "de ha F".
 "Ha a max ÉP-d X vagy dupla kötelék, akkor ősmágia"
 
 Ez nem a HKK definíciók kategóriája, hanem a magyar nyelvtannal vagy a matematikai logikával is értelmezhető "feladvány" gyerekeim ezt még alsóban tanulták.
 
 Az alapeset
 Ha A, akkor C.
 Ezt lehet bonyolítani, hogy A maga is egy logikai kifejezés, akkor először azt értelmezed, és C akkor teljesül, ha A a kiértékelés után igazat ad:
 
 Ha A vagy B, akkor C.
 Ha A vagy B közül bármelyik teljesül, akkor C.
 Ha A és B, akkor C.
 C akkor teljesül, ha A és B is teljesül.
 
 Nem összekeverendő azzal, hogy
 Válassz: A vagy B.
 | 
 | Feltételezem hogy az úriember a goblinok megmentője miatt kérdezte, így azért mégis felböffenhet a kérdés. | 
 | Szerintem a korabbi "vagy"-os gondolatmenet alapjan itt kolthetsz csontot: 1. lepes: van 1 feltetel nelkuli es egy felteteles kepesseg, valaszthatom-e az 1.-t, ha megvan a 2. feltetele (az etnikum)? Igen.
 
 2. lepes: kivalasztottam az 1. kepesseget, igy koltom a csontot.
 
 (mondjuk ritka problema lesz
  ) | 
 | Abban, hogy itt a képesség költségéről van szó, nem magáról a képességről. Arról volt szó eddig, ha van A és B képesség, amiből B feltételes, akkor a feltétel teljesülése esetén nem vagy köteles B-t választani. De majd Miklós kiigazít ha rosszul értem. | 
 | Miben különbözik a Mennyek kapujától? | 
 | Jól értem hogy pl. az antigoblinnak költhetek csontot még akkor is hogy ha megvan a köteléke? | 
 | Tehát mi a válasz?  
 Csak azért, mert szerintem az új mondatot (ahogy a Raia főpapon van) lehet úgy is értelmezni, hogy "vagy", meg úgy is, hogy "de ha F".
 | 
 | Így tudod könnyen megjegyezni: 
 A vagy B   <-- választhatsz
 
 A, de ha F, akkor B  <-- nincs választási lehetőség
 | 
 | Akkor Raia főpapot is adott esetben kijátszhatom varázslatsemlegesítésként lapsemlegesítés helyett, ha van kötelékem hozzá? És ha a max. ÉP-vel van meg a feltétel, akkor is ugyanaz a helyzet? Ez jelenleg ugyan elméleti kérdés, mert nincs olyan lap (a metában legalábbis biztosan nem), amire nem lehet lapkánterrel reagálni, de varázslatkánterrel igen, de bármikor válhat belőle gyakorlati kérdés.
 
 És mi a helyzet a raia főpappal az ősmágia tekintetében? Az mindenképp van kötelezően a feltétel teljesülése esetén?
 Ez gyakorlati kérdés is, az ősi mágiazabáló miatt.
 | 
 | Nagyon jó példa, Gice! A csontbűvölőnél is választhatod mindegyiket, hiába van meg a 2 köteléked hozzá, attól még tudsz vele aktiválást igénylő képességet is semlegesíteni. | 
 | A homokfolyam dzsinnje amúgy szerintem tudatosan van máshogy fogalmazva, mint A mennyek kapuja. 
 És mi a helyzet a Nekromanta csontbűvölővel? A semlegesítés ugyebár kijátszási mód, nem képesség.
 | 
 | Szerintem nagyon hasonló a 2 dolog, a lényeg, hogy ha egy feltétel teljesül, választhatom-e a másik opciót (legyen az a képesség másik verziója, vagy éppen a "semmi"), de ahogy érzitek. | 
 | Mélységekbe nem akarok belemenni mert nagyképű lenne azt állítani, hogy komolyan áttanulmányozva jutottam erre a következtetésre.Egyszerűen nekem ez jött le a lap szövegéből,de hozzáteszem szabálykérédsekben kb 50% biztonsággal szoktam csak eltalálni a helyes választ:P | 
 | Ez teljesen más. Amiben itt a FAQ-ról szó van, ha egy lap képességénél választhatsz, hogy mit szeretnél, A vagy B történjen (a tagmondatokat elválasztó "vagy" szó erre az indikátor). Ha B-t csak akkor választhatod, ha egy speciális feltétel teljesül, attól még hogy a feltétel teljesül, nem esel el a lehetőségtől, hogy a másikat válaszd. 
 A lámpás dzsinnjénél egyszerűen le van írva, hogyan kell az idézési költséget kiszámolni, nincs szó választási lehetőségről.
 
 A dögevőnél sem két képesség közül választhatunk, ez egy darab képesség, amit kötelélhez kötött.
 | 
 | Ja es ha ez szamit meg epszilonnyit: tesztelesen is felmerult ez a kerdes meg a lap kijotte elott, es a korabbi peldak alapjan a "nem, nem valaszthatsz" valaszt adtuk ra, igy Okztuk le a lapot. | 
 | Pedig szerintem jocskan volt/van pelda arra, hogy ha a feltetel teljesul, akkor bizony nincs dontesi lehetoseged, hogy "megse ugy szeretnem"  . Leginkabb etnikum feltetel kapcsan, pl. A lampas dzsinnje, Quwarg dogevo.
 
 Van is 1 ilyen a Kodexben, az ilyen lapok kapcsan kellett tisztazni:
 
 "A kötelék feltétel teljesítése kötelező, ha a kötelékhez szükséges lap játékban, vagy gyűjtőben van, illetve, ha a kötelék a lap idézési költségét, vagy a képesség használati költségét befolyásolja."
 
 Ezek is modosulnak? (az itteni indoklas alapjan arra tippelnek, hogy igen)
 | 
 | Mindkét kijelentéssel abszolút egyetértek, az egylapos kombók tényleg nem egészségesek, de ezeket nem szabályszinten kell megszerelni. | 
 | Ezek a végletes kijelentések....bennem pl fel sem merült,hogy nem így működik a lap ahogy most a végleges FAQ kijött és így is játszottam. Ettől eltekintve nem egészségesek az 1 lapos kombók és magát a lapot valszeg meg kell majd heggeszteni,de nem egy szabály csűrés csavarásával. | 
 | Igen, ezt mi is láttuk utána, de a FAQ-t átgondoltuk közben, és találtunk más precedenciát, az ellenkezőjére változtatjuk, javítom rögtön az egészet. Jelenleg ez így néz ki:
 
 A Mennyek kapujával visszavehetek-e egy nem lény angyalt (pl. másik Mennybéli ítélőszék), ha kevesebb lapom van a kezemben és játékban összesen?Igen. Ha egy képesség többféle dolgot tud, vaggyal elválasztva, akkor eldöntheted, hogy a képesség mit csináljon. Attól, hogy az egyik lehetőségnek feltétele van, nem kötelező azt választani, ha teljesül.
 Eddig sehol nem így ítélték be ezt a lapot a versenybírók. Ez egy új ítélet. Eddig úgy játszotta mindenki, hogy ha kevesebb a lapom összesen, akkor csak sima lényt tudott visszavenni/keresni. A kicsi "vagy" és a nagy "VAGY" közötti különbség volt mindig a magyarázat erre. Ugyanannak a feltételhez kötött képességnek a részének tekintették eddig a második felét annak a mondatnak, ez volt rá az érv mindig.
 Több versenyt is konkrétan amiatt buktam el, hogy ez nem volt így beítélve. De felőlem maradhat ez így is. Én szeretem azt a hokit forgatni.
  | 
 | Kár. 
 Pedig jó lett volna ha abbamarad az egylapos angyalhoki.
 | 
 | Köszönjük a pontosításokat. | 
 | valassz egy veletlenszeru lapot ellenfeled kezebol, nezd meg, majd valasztasod szerint dobd a Semmibe vagy jatszd ki azonnal +1 VP-ert Nekem a te megfogalmazásod jobban tetszik (át is írom, csak a lapképen nem fogjuk már megváltoztatni), csak azért írtam így, mert a Kárhozott bájoláson így szerepel, és arra azt mondták a többiek, hogy "az egyértelmű fogalmazás, abból vita még nem volt", de akkor ahogy Zsolt írja, mégsem annyira egyértelmű, akkor az nem az igazi és azt is pontosítani kéne. De a lényeg mindkét esetben ugyanaz, amit most a Csontkésnél: nem tudjuk előre, hogy végül fogunk-e keresni, húzni ill dobatni, mert ez csak a képesség létrejöttekor dől el (ugye az ellenfél kezét előre nem nézhetjük meg). Viszont az, hogy húzó / dobató forrás még az elején lényeges, akkor dől-e, egyáltalán lehet-e ilyet használni, ill. mivel lehet reagálni rá, épp ezért, ha ezeket csak akár vmilyen feltétel esetén tudja, vagy létrejötte közben dől el, akkor olyan forrásnak minősül. A Kárhozott bájolást is beleírom akkor a FAQ-ba.
 
 
 Utolsó pontnál, javitsatok ki ha tévedek de a nem lény angyalra a Mennyek kapuja nem jó példa hiszen nincsen angyal altipusa. Igen, ezt mi is láttuk utána, de a FAQ-t átgondoltuk közben, és találtunk más precedenciát, az ellenkezőjére változtatjuk, javítom rögtön az egészet.
 
 Illetve ha már a Zansárkányt amúgy is FAQ-zzuk, tegnap a (nem annyira) mókás Kristálytiszta dallam - Zansárkány kombóval játszottam, és akkor merült fel, hogy a Zansárkány FAQ-ba érdemes lenne azt is beleírni, ami sokak számára valószínűleg nem egyértelmű: attól függetlenül, hogy akár azonnalit is másolhatok vele, csak a saját fő fázisomban játszhatom ki, mivel ez a kijátszása előtt még egy szörny (ld. még Alakváltó ősköd).
 
 A FAQ-t módosítottam!
 | 
 | +1, ezt felhozták nekem még a verseny előtt tegnap, és nem tudtam rá én se egyértelmű választ adni. | 
 Hírek, újdonságok, változások | Szavazások| Ezt amúgy jó lenne tisztázni, mert a Kárhozott bájolásból is elég sok vita volt a legutóbbi versenyen (nevezetesen hogy meg kell-e mondanom előre, hogy dobatni vagy kijátszani akarok vele - szerintem igen). | 
 
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
 
 |