Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Moa civilizáció + Roxat céhei szeptember 8.
Moa civilizáció + Résföld szeptember 8.
Moa civilizáció + Hódítások szeptember 8.
Moa civilizáció + Császárváros szeptember 8.
HKK 30 augusztus 23.
A pillanat képe
Borostyánba zárva
(Könyv)
Küldd el képeslapként!
A képen a Talizmán című Earthdawn novelláskötet borítóját láthatod.
Nézz szét a galériában!
Új HKK Kiegészítő: Álomháború
HKK Nemzeti Bajnokság 2025
Roxati szüret – HKK akció! - 2025.10.14. - 10.28.
3. Termikrajzás
HKK szabályváltozás: blokkolás

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös tudatok listája
Túlélők Földje - Közös tudatok listája
Túlélők Földje - Közös tudatok listája
Túlélők Földje - Közös tudatok listája

A lista folytatása...
Tron'dar nerf (40)
Új HKK Kiegészítő: Álomháború (24)
HKK kérdés? (47570)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8379)
Alanori mágikus korvett (3)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28439)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
A vadászkutya
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
A szabály az, hogy bármilyen tókent választasz, legalább 1 db eredeti kell, hogy legyen nálad. Azt nem mondhatod, hogy Zelenák Anikós dobótőröd van csak, de Ashantyésat kérsz, vagy 0 költségűd van, de 1 nekron költségűt kérsz.
 
Roxati leszámolás VS. termelt tokenek téma.

Mivel már elég sok olyan token van, ami több különböző grafikussal készült, felvetődik a kérdés: ha van nálam legalább 1 db az adott tokenből, mondhatom azt, hogy a második. harmadik darab is teljesen ugyanaz, amit termeltem? Még akkor is, ha nincs nálam, csak másik verzió.
Megtehetem ugyanezt, ha nincs nálam az adott grafikustól kiadott verzió?
 
Meg akkor is ha úgy van évekig kell néznem a termik nekromantát
 
"Dorka már akkor élt, amikor az első termik megjelent, és akkor is élni fog, amikor az utolsó eltűnik..."
Ez ugye azt jelenti, hogy el lesz engedve ez a termik vonal?
 
Szerintem ha feláldozod minden lényt megfog, 0-as lényt meg alapból is
 
A Visszafejlődés (2025) lap csak 0 költségű lényt tud megakadályozni, hogyha saját magát áldozom fel? Vagy egyáltalán meg tud akadályozni egy 0 lényt is így?
 
A versenyen konkrétan a Zárt kapu volt, ami azt adta, hogy minden lapodat +1 vp célozni.
Arra jutottunk mi is, hogy a 2 lapodat egyszerre leszedő varázslat az 2-,vel drágább lesz (de simán megmagyarázható a másik is).
Valószínű érdemes lenne faq-ba betenni a választ.
 
Attól függ.
Ha ez mondjuk Raska "minden célzó forrás +1 VP-be kerül" akkor hiába céloz egy forrás több célpontot, az összesen csak 1 VP-vel fog drágulni.
Ha van mondjuk játékban egy Óriásvarangyom és egy Otthonról szőtt álmom (mindkettőnek az a szövege, hogy +1VP célozni), akkor ha valami mindkettőt célozza, az összesen 2-vel lesz drágább, ez is tiszta.
A kérdés tehát igazándiból az, hogy amikor Haarkon azt mondja, Leah lapjaidat +1VP célozni, vagy egy Gigantikus termik azt, hogy termikjeidet az ellenfélnek +1VP célozni, akkor mi történik.
Én erre sem FAQ-t, sem kódexpontot nem találtam, úgyhogy amíg nem talál valaki, marad a józan logika, el kell dönteni, hogy a fenti 2 eset közül ez melyikhez tartozik.
Vagy a forrást drágitjuk (akkor 1x drágul) vagy pedig a lapjaim kapnak egy olyan állandó képességet, ami drágítja a célzásukat, ekkor a 2. eset áll fenn. Én ez utóbbira teszem le a voksomat, ha az 1-es eset állna fent, akkor a szöveg úgy szólna, hogy "minden forrás, ami termikedet / Leah lapodat célozza, +1 VP-be kerül" (egyéb analógiák: minden lényed +1/+1-et kap; XY lényeid forrásra immunisak; ezek is a lnyeket ruházzák fel az adott képességgel).
 
Ha van 2 lapom, mindkettőt +1 vp célozni, és egy varázslattal megcélzom mindkettőt, akkor az vajon 2 vp-vel, vagy csak 1 vp-vel lesz drágább?
Bónusz ;) ha a válasz tud hivatkozni valamilyen írott forrásra, kódex v faq.
 
Ha a gyűjtőben lévő lap képességét használnánk ilyenkor, akkor a definícióban szereplő "mindenképpen" miatt ellenkező döntést hoznék. De itt a moa használja egy másik lap képességét, azaz a képesség másolásáról, és/vagy a hatás megismétléséről van szó. Tehát szóba se kerül, hogy a gyűjtőben lévő lap elveszítené a képességét. Amikor Vishera tesztelése folyt, pont emiatt került rá, hogy ha gyűjtőből másol, akkor a másolt lapot semmizni kell.
 
Szerintem itt nem elsosorban az 1 koron belul tobbszor hasznalas volt a kerdes, hanem hogy a gyujtoben is megtortenik-e, hogy "90.7. A (J) ikon jelentése: ez a képesség csak egyszer használható, és ezután a lap mindenképpen elveszti ezt a képességet. "
Nekem is az a tippem, hogy NEM veszti el ilyenkor, de ez egy valid kerdes volt szerintem.
 
Köszönöm!
Ez jó hír.
 
111.1.3. Ha a sebző varázslat egynél több lényt, játékost vagy építményt sebez egyszerre, és a sebzése mértékét valamilyen hatás módosítja, akkor a varázslat által okozott sebzést minden megsebzett lény, építmény és játékos esetében egyaránt módosítani kell.

111.1.4. Ha a sebző varázslat sebzése több lény, játékos vagy építmény közt szétosztható, és a sebzés mértékét valamilyen hatás módosítja, akkor a módosítást csak egyszer, a sebzés szétosztása előtt kell elvégezni.

Értelemszerűen a sebző forrásokra is ez vonatkozik.
 
Sziasztok,
Hogy működik a Nehéz harci fregatt gyűjtőben lévő Fagyorkán/Gömbvillám mellett: K-ra 5 sebzést oszthatok el vagy ha elosztom 4 felé, akkor 4x1 helyett 4x2-t osztok?
(Szeretném, h a második legyen, de attól tartok, h az első lesz a helyes megfejtés)
 
Ennek csak a J: képesség esetleges költségei, és a tudásőr aktivizálása/passzivizálása szab határt. Szerintem, ha valahogy meg tudod oldani az aktivizálását, akkor egy körön belül többször is kisüthető a gyűjtőben lévő lap J: képessége.
 
Sziasztok!
Új kérdes:
A moa tudásőr bármennyiszer tudja aktivalni egy gyűjtőben lévő lap J képességét?
 
Sziasztok!
Új kerdés.
 
Rendben. Köszönöm.
 
Sem a szabálylap / követő képességét nem lehet drágítani, sem az automatikus reakciókat, szóval semmiképp sem.
 
Rendben.
A kragorunak arra a részére gondolok: az ilyen lapokra reagálni és celozni +1 vp.
Szóval mivel a nincs ingyen kenyér reagál a mágikus végelmű lapomra, az ellenfelnek el kell költeni 1vp vagy nem?
 
A Nincs ingyen kenyér nem drágitja a lapodat. Kijátszod a lapod, és ha nem költöttél rá legalább 1 vp-t, utána a reakciósorban el kell költened még külön 1vp-t, különben nem fog létrejönni. Tehát itt a kragoru olcsóbbítása nem segít rajtad.
Igen, ha nem költesz VP-t egy lapra, mert pl. csontból játszottad ki, akkor a reakciósorban el kell költened még 1vp-t, hogy létrejöjjön.
 
Sziasztok!
Az ellenfélnek a Nincs ingyen kenyér van kint. Nekem a kragoru.
Két kerdés:
1. Ha én kijátszok egy mágikus védelmű lényt 0-ert, akkor nekem el kell költeni 1vp, hogy létre jöjjön.
És az ellenfelemnek is el kell költeni +1 vp? (Mivel +1 vp reagálni rá)
(Ha a sheran védősárkányát játszom ki. Akkor mi a helyzet ebben a szipuációban?
2. Ha ilyen szabálylap és követő felállás mellett megakadályoznám egy lapját egy zebdimenzióval, de 2 csont 1 nekronból fizetem, akkor még kell költeni 1 vp hogy létre jöjjön a zsebdimenzió, vagy nem?
Válaszokat előre is köszönöm.
 
A bilincsmester képessége egy kézből működő aktiválást kívánó képesség. A kör végi húzás a kör vége fázisban történik, amikor nem lehet aktiválást kívánó képességeket használni. Tehát a válasz röviden: nem.
 
Sziasztok!

Múlt tükre (új) kártyával húznék kör végén 2 lapot. Ellenfelem ilyen játékba rakhatja a kézben lévő Xenó bilincsmesterét?
Előre is köszönöm a válaszokat!
 
Szerintem a játékosok 80%-a még úgysem tudja mivel indul nemzetin D legalább szűkülne a kör
 
Volt már példa közeli nerfre, nem? Iustitia vagy mi.
 
Természetesen megnézzük nemzeti után!

Ld. még amit Xsep írt.
Vagy mit szeretnél, nemzeti előtt 1 héttel nerfeljünk szabálylapot?
 
Az gondolom nem számít úgyse XD
 
Én kíváncsi lennék a tesztelők véleményére is ebben a témában, ők hogy vélekednek a sok felhozott dologról
 
Természetesen megnézzük nemzeti után!

A kragoru kicsit más téma volt azért: A kragoru 2-vel olcsóbbitótta a lapjaidat (!!) és mellé tudtál rakni olyan szabálylapot, ami 1-el drágitotta az ellenfél lapjait, tehát ott ergo 3 vp előnyöd volt a lapok jelentős részén, az extrém brutális volt.

A Jobb későn mellé is lehet ugyan elvben olcsóbbitó követőt rakni (pl. sárkány úrnő) de most nem is az a verzió hasít, hanem az Átkozott követős.

A Jobb későnről annyit fontos tudni, hogy ez alapvetően a Lassan járj megszerelt verziója: nem lehet mellé olcsó lapokat játszani, exploitálni. És a Lassan járjról exploit potenciáljának teljében (amikor ingyenes vagy 1vp-ért jövő lapokból komplett paklit lehetett mellé épiteni) sem merült fel, hogy nerfelni kellene.

Ami jelenleg különbség a 2 lap között, ami megfontolásra ad okot:
- A Lassan járj exploitját tudatosan próbáltuk visszaszorítani, 1vp 1 nekron költségű lapokat nem adunk már ki. (De mondjuk azért ilyen 4vps helyettesíthető költségű lapok, meg áramlások vannak).
- A járj természetes ellensége volt régen a Semleges csatamező, ami az Anbam, ill. bizonyos epikusok elleni kedvezőtlen matchup miatt visszaszorult.
- A rotáció jegyében igyekeztünk játszható, drágább lapokat is kiadni - ez azt jelenti, hogy a 3vp-s lapok elég erősek. És ugye ezek járj mellé nem működnek (amig járj volt, gyakorlatilag nem is adtunk ki 3vps normális lapot, minden 2 vagy 4 vp-ért jött, a 3vp-s lapok mindegyikén volt áramlás helyettesités meg hasonló).
- A Jobb későnnél van egy nüansznyi előny, ősmágiás lapkijátszásra tud adni 1 vp-t.

Azt persze felejtsük el, hogy ami jó ellenlap volt a járj ellen, az jó ez ellen is (pl a tengernyi ősmágia lap). És az Anbam pedig rotál év végén.

Elképzelhető, hogy a Jobb későn a jövőben kap valamilyen nerfet, nyilván a nemzetinek is lesz erre befolyása. Ami felmerült, hogy nem lehet mellette követőt használni, nem feltétlenül a jó megoldás. Egy olcsóbbítani képes követőnek valóban segítséget jelent, de amelyiknek nincs ilyen képessége, ill. más narancs kombinációkon semmit, tehát ez max. a kő-papír-olló játékot erősítené. Ráadásul sok játékos nagyon szereti, ha a narancs lapok kombinálhatók (pont ez volt a legnagyobb ellenvetés az epikusokkal szemben, és ezért kezdtünk újra nem epikus követőket kiadni), nem biztos, hogy jó ötlet lenne ezt a sok éve fennálló igényt elfojtani.
Egy általánosabb nerf lehet, ha elveszíti (J) képességét.

Amit még megemlítenénk a témában, hogy a kezdő játékosnak igenis jelentős előnye volt (kb. 10%) az idézés bevezetése előtt, ezt rengeteg statisztika igazolta. Az idézés ezt jól helyrebillentette, csakhogy bizonyos helyzetekben nem működik. Ilyen volt az oltalom, de ott ezt végül egy kivétel szabály bevezetésével megoldottuk, de a jobb későn / járj ellen sem tudsz idézni, kivéve az ősmágiás lapokat.
Erre kézenfekvő megoldás lenne, ha az idézés nem az alapköltséget csökkentené (ezen amúgy is sok játékos értetlenkedik, jogosan, hiszen ez egy külső módosító, és az alapköltséget csak maga a lap tudja befolyásolni), akkor megoldódna a Jobb későn problémája (a tükörmeccs is ), sőt az oltalomra se kellene kivételszabály.
Ennek nyilván lenne más eredménye is, pl. egy 2vp-ért jövő lapot tudnék a követővel olcsóbbitani, majd az idézéssel levinni a költségét 0-ra. De ugye ezt csak a 2. körben, és csak ha nem kezdtem. És az idézést valamire igy is, úgy is el tudom lőni, az igazándiból +1 vp, szóval ennek csak bizonyos handeknél lenne jelentősége. Át kell gondolni, nyernénk-e ezzel a változtatással.

Na igy együtt ez már főoldalra is mehetett volna, "jobb későn mint soha" címmel. Remélem értékeled a részletes választ
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2025
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.